SZCZĘŚLIWA TRZYNASTKA FIRMY SEÇIL W POLSCE
Seçil prowadzi działalność w Polsce od 2002 r. Pierwsze lata były trudne, jednak ten czas minął bardzo szybko; aż nie chce się wierzyć… Przede wszystkim trzeba było walczyć ze stereotypami związanymi z pochodzeniem firmy, brakiem zaufania do marki czy samego produktu. Tureckiego producenta badano na każdy możliwy sposób, jednak pełna powtarzalność produktu, dostawy do klienta z dnia na dzień, dobry serwis po sprzedażowy i co najważniejsze, stały, doświadczony zespół pracowników, zaowocowały dobrymi wynikami. Lata 2005 – 2008 to coroczne rekordy sprzedażowe; wraz ze wzrostem liczby klientów zwiększała się produkcja uszczelek, realizowano naprawdę imponujące projekty. Także zwiększało się zatrudnienie; jak mówią przedstawiciele firmy, były to naprawdę złote lata dzięki ogromowi pracy i cennym doświadczeniom zdobywanym podczas niezliczonych ilości podróży służbowych, godzin spotkań, negocjacji, wdrożeń. To między innymi dlatego dziś Seçil jest w tak dobrej sytuacji ekonomicznej. Lata 2009 – 2010 przyniosły co prawda spadki, jednak udało się zachować sieć sprzedaży, przybywało też klientów, choć ogólna sytuacja rynkowa sprawiła, że sprzedaż spadała. 2011 – 2013 to powrót na odpowiednie tory, do obrotów, do których się wszyscy przyzwyczaili. W 2014 i obecnie widać pewną stabilizację, która jest zjawiskiem pozytywnym, także jeśli chodzi o całą branżę stolarki PCW i alu. Dlatego postanowiono zaistnieć na nowym rynku – instalacji wod-kan. W ofercie znajdują się już uszczelki do rur z PP, PE, GRP oraz betonowych. W planach jest również wejście w Polsce do branż: motoryzacyjnej i AGD; siostrzane firmy Seçila odnoszą w nich sukcesy w innych krajach. Najważniejsze, że wykonana przez lata praca pozwala dziś pozytywnie oceniać przeszłość i planować dalszy rozwój firmy w kolejnych latach.
W budownictwie, a co za tym idzie, w stolarce okiennej, w minionych latach panowała gorsza koniunktura. Jednak dziś, patrząc na liczby, widać pewną stabilizację. Naturalnie każdy chce planować tylko wzrosty, jednak dobrze jest bazować przy tym na wiedzy i doświadczeniu. Rynek nie jest stały, pojawiają się nowe firmy, produkty i wymagania. ale także nowi konkurencji. Dla Seçila ważne jest, aby stale się rozwijać, więc starannie słucha się klientów i reaguje na zachodzące na rynku zmiany. W firmie twierdzą, że nie ma takiego czegoś jak gorsza koniunktura, jest brak wiedzy czy informacji, jednak jeśli szuka się sukcesu i stale motywuje do dalszej, efektywnej pracy, to wynikiem może być tylko dobra koniunktura. Branża jest coraz mocniejsza, export okien z każdym rokiem rośnie, kolejne lata muszą więc być lepsze, ale wymaga to dużych nakładów pracy; nie ma nic za darmo, to dotyczy każdego.
Firma Seçil Kaucuk została założona w 1983 roku, produkcję uszczelkę do okien rozpoczęła w 1987, w 2002 założony został oddział w Polsce, następnie kolejne w innych krajach, takich jak: Niemcy, Rosja, Ukraina, Belgia, Portugalia. Powstała także fabryka na Białorusi. Firma matka w Turcji także stale się rozwija i zwiększa moce produkcyjne. Wszystko to bez zobowiązań kredytowych, realizowane z własnych środków. W pewnym sensie korporacja jest bardzo młoda; liczy sobie dopiero 32 lata, ale rozwój jest imponujący. W sumie zatrudnia blisko 700 osób, wartość sprzedaży Seçil Kaucuk to blisko 50 mln euro, a odbiorcami są cztery kluczowe branże: okienna, wod- -kan, AGD i samochodowa. Z uszczelkami marki Seçil spotykają się niemal wszyscy codziennie, nie tylko w oknach i drzwiach, ale także w samochodach Ford, pralkach i zmywarkach Bosch, Beko, w rurach czy przydomowych studniach. Rozmach wynika z zaangażowania ludzi, którzy tę firmę budowali i robią to nadal. Historia trwa więc nieprzerwanie od 2002 roku; 13 rocznica okazała się bardzo szczęśliwa, planowane jest co najmniej kolejne 13 lat, a w firmie wierzą, że w tym czasie co najmniej podwoi się obecna sprzedaż.
Największym kapitałem firmy Seçil są ludzie; zespół tworzy tylko 5 osób: Elżbieta Omernik, kierownik administracyjny od 2004 r., Magda Przybyłowicz, specjalista ds. finansowych, w firmie od 2013 r., Krzysztof Wiśniewski, szef sprzedaży od 2005 r. i Marcin Makowski, w firmie od 2004 roku; obecnie prezes. Jednak w osiągniętym sukcesie ma udział także blisko 20 firm, z którymi Seçil współpracuje, a które świadczą najwyższej jakości usługi finansowo-księgowe, logistyczno-transportowe, prawne, techniczne; są wśród nich też agencje celne. Bez ich wsparcia nie byłoby można skupić się tak intensywnie na klientach. Obecnie sieć sprzedaży to blisko 350 kontrahentów, a z każdym firma stara się budować trwałe, rzetelne relacje, bazujące na zaufaniu, wiedzy a przede wszystkim jakości. Mimo że zespół liczy tylko 5 osób, to zawsze jest czas, aby jak najszybciej odpowiedzieć na każde, nawet błahe zapytanie. Przepływ informacji jest bardzo szybki, a klient może porozmawiać z każdym pracownikiem. Wspólnie zawsze można znaleźć rozwiązanie korzystne dla obu stron, premiowana jest też lojalność klientów.
Dziś można kupić dowolny produkt nawet z końca świata. W Seçilu kupuje się jeden karton, jedną paletę czy jeden kontener, ale także dziesięć, jeśli znajdzie się taka potrzeba. Na cenę ma wpływ wiele parametrów związanych z logistyką, ale także z techniką.
Pracownicy Seçil Polska zapewniają, że firma jest i będzie trwała, co daje poczucie bezpieczeństwa partnerom biznesowym, dla których najważniejsza jest stałość i powtarzalność. Zmiany będą działały tylko na korzyść wzajemnych kontaktów: planowany jest dalszy rozwój, powiększenie powierzchni magazynowych oraz w niedalekiej przyszłości uruchomienie linii produkcyjnej. Zwiększy to zresztą także konkurencyjność firmy, która już dziś jest w stanie zrealizować każdy projekt oraz – jeśli jest taka potrzeba – zaprojektować uszczelki dla klientów. Za taką ofertą stoją certyfikaty i dokumentacja wymagana na różnych rynkach Europy i świata. Podsumowując można więc stwierdzić, że firma jest godnym parterem do współpracy, któremu można, a nawet trzeba zaufać.
Zespół
Marcin Makowski
Elżbieta Omernik
Krzysztof Wiśniewski
Magda Przybyłowicz
Alicja Kretkowska
Jakość przekonuje najlepiej
W dobie silnej konkurencji i systematycznie rosnących wymagań rynku sukces firmy w dużej mierze zależy od umiejętności pozyskania przez nią zaufania klientów. Czynnikami, mającymi bezpośredni wpływ na sposób postrzegania przez odbiorcę danego producenta, są z jednej strony jakość oferowanych przez niego produktów, z drugiej – możliwość zaspokojenia w optymalny sposób jego oczekiwań. Przedsiębiorstwem, w ocenie wielu firm europejskich i azjatyckich spełniającym te wymagania, jest SEÇIL KAUÇUK.
Firma i jej oferta
SEÇIL KAUÇUK, zlokalizowany w Tarsus – 28 km od portu Mersin, to zintegrowany zakład przemysłu kauczukowego, prowadzący działalność na 20 tys. m2 powierzchni, w tym 12 tys. m2 powierzchni krytej, który przerabia rocznie 20 tys. ton masy kauczukowej, wytwarza 19 tys. ton uszczelek i tysiąc ton części zapasowych. Firma dysponuje wieloma liniami, obsługiwanymi przez pracowników pracujących w systemie trzyzmianowym. Wykonane przez firmę wyroby charakteryzują się dobrymi parametrami w zakresie stałego odkształcania i odporności na rozciąganie.
Dostarczane przez firmę produkty są cenione przez odbiorców ze względu na wysoką jakość, niezawodność, precyzyjność oraz trwałość. Jedną z najnowszych jej propozycji jest dwukolorowa uszczelka „Bikolor” . tzn. na bazie uszczelki czarnej, dzięki najnowszej technologii wykonanie „uszczelki szarej” wyprodukowanej z EPDM. Charakteryzuje się on wyższą gęstością i większą estetycznością niż standardowo wykonywane uszczelki kolorowe z EPDM. SEÇIL jest jedną z trzech firm na świecie, proponujących swym klientom ten nowoczesny produkt.
SEÇIL KAUÇUK za cel stawia sobie utrzymanie stałej wysokiej jakości produktów w ramach obowiązujących udokumentowanych standardów. Zakład funkcjonuje w systemie ISO 9000-2000. Każda partia wyrobów jest badana w laboratorium, gdzie dokładnie sprawdzane są jej parametry. Wysokiej klasy aparatura laboratoryjna umożliwia wyeliminowanie wszelkich niedoskonałości, a tym samym stworzenie produktu optymalnego dla odbiorcy. Badane są m.in. odporność na zgniatanie i zrywanie, zgodność produktu z wymiarami.
Dział badawczy firmy opracowuje też nieustannie nowe składy mieszanek, poprawiające właściwości finalnych wyrobów, kontroluje i zatwierdza każdy, wdrażany do produkcji, projekt.
Zorientowani na klienta
Nie tylko jakość wyrobów jest czynnikiem decydującym o rosnącej liczbie firm współpracujących z firmą SEÇIL KAUÇUK. Równie duże znaczenie ma jego elastyczność i mobilność w zakresie spełniania oczekiwań klientów i realizacji zamówień. SEÇIL KAUÇUK jest w stanie wykonać każde, nawet najbardziej skomplikowane zamówienie. W jego posiadaniu znajduje się wiele tysięcy gotowych matryc.
Firma dysponuje też fachowcami, zdolnymi przygotować matrycę do każdego projektu. „Jesteśmy w stanie spełnić wszelkie wymagania każdego klienta, który się do nas zgłosi. Nie zgadzamy się tylko na jedno, a mianowicie wykorzystywanie do produkcji uszczelnień z surowców gorszej jakości.”
Próbna partia uszczelek może być wykonana nawet w ciągu 3 tygodni. Firma nie ogranicza się wyłącznie do wytwarzania produktów standardowych. Będące w dyspozycji producenta technologie pozwalają na realizację profili o dowolnym kształcie, barwie i parametrach. SEÇIL KAUÇUK jest również otwarty na sugestie swych partnerów w zakresie konfekcjonowania wyrobów. Na życzenie klienta wytwarzane są np. uszczelki wzmocnione kordem, które zachowują swoje wymiary podczas maszynowego montażu i mogą być układane nawet w ekstremalnych warunkach bez ryzyka odkształceń.
– „Staramy się być otwarci na wszelkie potrzeby rynku. Naszym atutem jest elastyczność, mobilność, wysoka jakość produktów, krótki termin realizacji zamówień, zdolność do realizacji nawet najbardziej skomplikowanych projektów oraz wsparcie techniczne po sprzedaży. Klienci doceniają fakt, że mogą liczyć na wszelką pomoc ze strony naszych fachowców na każdym etapie procesu produkcji oraz po jego zakończeniu – uważa prezes.
Dzięki temu odnieśliśmy sukces na świecie i cieszymy się również uznaniem w Polsce.”
SEÇIL w Polsce
Wyroby SEÇIL KAUÇUK trafiały do Polski już w latach 90. Był to jednak stosunkowo niewielki eksport w porównaniu z potrzebami i możliwościami rynku.
W czerwcu 2001 została podjęta decyzja o otwarciu filii w Polsce. „Polska z kilku względów była atrakcyjna dla firmy SEÇIL. Przede wszystkim sama w sobie jest rynkiem o dużych możliwościach, chłonnym i perspektywicznym. Ponadto – jako kraj, który w niedługim czasie miał stanowić wschodnią granicę Unii Europejskiej – znakomicie mogła spełniać funkcję bazy, pozwalającej na działanie w różnych kierunkach” – mówi prezes – „1 czerwca 2001 roku została więc powołana firma SEÇIL Polska Sp. z o.o”
Zlokalizowana ze względów logistycznych w Pruszczu Gdańskim spółka dysponuje magazynem, z którego dostarczane są do klientów na terenie RP typowe uszczelnienia. Czas oczekiwania na dostawę trwa do 48 godzin; standardowo docierają one jednak do odbiorcy w ciągu 24 godzin.
– Podobnie jak firma-matka dbamy o to, by klient był zadowolony z naszych usług i w możliwie krótkim czasie otrzymywał zamówione towary. Choć początki działalności były trudne, dzisiaj mamy już ugruntowaną pozycję i coraz liczniejsze grono odbiorców, doceniających jakość proponowanych przez nas wyrobów.
Jak podkreśla prezes, podstawowymi problemami, na jakie natrafił SEÇIL KAUÇUK wprowadzając produkt na rynek, był brak zaufania potencjalnych klientów do miejsca produkcji wyrobów. Wiele wysiłku kosztowało przekonanie rozmówców, że zarówno surowce, jak i technologia produkcji uszczelnień, wykorzystywane przez SEÇIL, są na najwyższym światowym poziomie, a ich jakość nierzadko przewyższa ofertę zachodnich wytwórców.
-„Praca, jaką włożyliśmy w prezentację naszego asortymentu, przyniosła jednak owoce. Dzisiaj przez naszych partnerów jesteśmy postrzegani jako firma solidna, proponująca towar najwyższej jakości” mówi prezes. Wiele osób, które z dystansem podchodziło do naszych zapewnień, zmieniło zdanie po wypróbowaniu produktu, który – ze względu na swoją jakość – przekonuje najlepiej.”
Firma SEÇIL KAUÇUK swym zasięgiem obejmuje całą Polskę, dostarczając uszczelnienia zarówno potentatom na rynku stolarki otworowej, jak i niewielkim przedsiębiorstwom o zasięgu lokalnym. Eksportuje także wyroby do krajów ościennych. Doskonała jakość wyrobów, terminowość dostaw, fachowa i kompetentna pomoc ze strony pracowników sprawiły, że – mimo stosunkowo krótkiej obecności na polskim rynku – SEÇIL Polska Sp. z o.o. pozyskała na nim mocną pozycję, a oferowana przez nią marka postrzegana jest jako synonim wysokiej jakości i solidności.